lauantai 20. syyskuuta 2014

Äiti tykkää...

...Mun mielestä leikkiminen on välillä tyyyylsääää. Pikku autoilla, tai oikeestaan millä autoilla vaan ajelu ja leikkiminen on mun mielestä maailman tylsin leikki. Tottakai, juuri tämä sitten tuntuu olevan kaikista mieluisinta J:lle. Onneks hän leikkiikin usein yksinään autoilla.

Mun mielestä sen sijaan, on kiva rakennella duploilla, tehä ulkona hiekkalinnoja ja piirrellä. Jos ollaan ulkona koko porukalla, niin että Pimu ei kokoajan oo hajottamassa tekeleitä vaan painaa isänsä kanssa, niin saadaan J:n kanssa usein rakenneltua hiekkikselle hienojakin autoratoja. Löytyy parkkihallia tunneleineen ja krossirataa :)

Me ei olla ikinä saatu aikaseks ostaa duploille sitä rakennusalustaa, niimpä rakennukset täytyy aina kasata pienemmistä levyistä ja kodeissa tarvii muutenkin käyttää hieman mielikuvista ;) mutta sehän se parasta onkin.

Sohvan voi rakentaa ite

Hellana ja uunina toimii hyvin ihan vaan palikat päällekkäin

Kylppäri on ehkä paras. Eläinten ruoka/rehukaukalot tomittaa kylpyammeen virkoja ja lipputanko on suihku ;)


J:tä ei vielä hetki sitten piirtäminen kauheesti kiinnostanu ja piirrustukset olikin vaan viivoja sinne tänne, tai suttua. Ihania taideteoksia toki nekin, ainakin äidin silmään <3 Mutta nyt J on selvästi kehittyny piirtämisessä. Pimu sen sijaan tykkäis vaan imeskellä vahakyniä.




Onko muilla jotain inhokki/suosikki leikkejä? :)

8 kommenttia:

  1. Mä tykkään myös rakennella dubloilla, junaratoja on kiva tehdä, majojen rakentaminen ja kotileikit on ihan kivoja. Välillä ravintolaleikkejä ei jaksais kun ruokia pitää maistaa ainakin miljoona kertaa ja teetä kaadetaan kuppiin kymmeniä kertoja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä ei oo kotona junarataa, kun sitä löytyy mummun ja papan luota paljon. J (eikä Pimukaan) oo vielä oikein siitä innostunu, joten yhen käden sormilla laskettavissa kerrat kun ollaan junarataa rakenneltu ja sillä leikitty.

      J tykkää leikkiä retkee, olkkariin viltti ja siihen leikki ruuista eväät. Se alkaa kyllä käydä aikuiselle tylsäks nopeesti, juuri kun noita ruokia maistellaan moneen kertaan ja hörpitään juotavaa ;)

      Poista
  2. Ei ole tärkeää millä leikkii. Usein pelkkä hyvä mielikuvitus riittää. :)
    Minähän voisin päristellä autoilla päivät pitkät ja värittäminen on kanssa kivaa. :)
    Pihaleikit eivät niinkään kiinnosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oo, värittäminen on muutenkin kivaa! :D J vaan haluaa aina väritellä samaa kuvaa mun kanssa ja mä haluisin värittää omaa, jotta saisin värittää sen siististi, haha :DD

      Poista
  3. Mä en tykkää leikkiä barbeilla, maatilaleikit on ehkäpä mun lemppareita, siis töissä, noi mun lapset on niin isoja, että ne leikkii kavereiden kanssa :D Mä tykkään lukea ja askarrella ja piirrellä ja laulella, siinä ne mun lempparit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on myös kirjojen luku aika pop tällä hetkellä. J:n kanssa nautin siitä enemmän, kun se jaksaa jo kuunnella tarinoita/satuja. Pimun kanssa lähinnä selataan sama pahvinen kirja monen monta kertaa läpi ja toistetaan sivuilla olevat asiat :D

      Poista
  4. Sama vika rahikaisella.. ne rololileikit, jossa pitäisi puhua ei ole ollenkaan mun juttu. Ennemmin juurikin hiekkalinnan kasausta, puujunaradan rakentamista, legorakennelmia, jne. :) Mutta yritän silti parhaani myös niissä "roolileikeissä". Ja mulle riittäis autoilla leikkiessä se prumprum, esikoiselle ei :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo, meilläkin autoleikeissä tarvii tehä kaikkee muutakin kun vaan vähän päristellä ympäriinsä :D

      Poista