tiistai 13. toukokuuta 2014

Muumi tietokone

J sai mun kaverilta muumi tietokoneen ollessaan 1v3kk. Oltiin lähössä Pärnuun, autossa istumista oli aika paljon ja aattelin jos J jaksais siitä vähän kiinnostua. No eipä se ollu oikein vielä niin pienen ihmisen juttu (vaikka nyt Pimu kyllä haluais aina painella näppäimiä kun J sillä pelaa) mutta nykypäivänä se on kiva ajaviete.

Välillä se unohtuu sängyn aluslaatikkoon ja sieltä se kaivetaan taas esiin ja pyörii aikansa olkkarissa/J:n huoneessa.


Eilen J katteli lipaston päällä olevia sisutuskirjaimia. Yhtä äkkiä sano että "Toi on oo... ja toi yks on äl". Mä ihmettelin että miten se voi osata kirjaimia kun ei olla niitä edes harjoteltu ikinä, kunnes hoksasin että muumi titeokoneestahan saa tätä taitoo kiittää. Numerot on oppinu hyvin tunnistaan, pelissä missä lasketaan näytöllä olevia kuvioita ja sitten painetaan lukumäärää vastaavaa numeroo, on tullu tutuiksi numeroitten ulkonäkö. Hyvää harjotusta kirjaimiin tuo ainakin peli missä on kysymyksiä "Mikä kirjain on ennen kirjainta H. Mikä kirjain on kirjaimen T jälkeen".

Jostain syystä mä en tykkää yhtään että 4 vuotias pelailis hirveemmin puhelimella/tabletilla tms. mutta ton muumi tietokoneen hyväksyn täysin. Vaikka ihan samanlaisia opettavia pelejä olis varmaan saatavilla lapsille puhelimeen ja muualle.
Kuitenkin oon melko niuho niitten kanssa. J tykkäis hirveesti Xboxilla pelailla autopelejä isänsä kanssa kun mä oon jumpalla. Tästä meillä onkin välillä hieman vääntöö miehen kanssa, ei olla ihan samoilla linjoilla pelien suhteen........

Kyllä ihan vanhanaikanen oma leikkiminen vie voiton täysin tietokone ja muista nykyajan peleistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti