keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Äidiltä tyttärelle.

Mun mielestä on ihanaa, kun mun vanhemmat on säästäny meidän vanhoja vaatteita. Aiemmin jo otin porukoilta mukaani jotain mun vanhoja vauvavaatteita ja yks päivä äiti toi loputkin mun vanhat jemmatut vaatteet. Kuosit on ainakin ollu värikkäitä, ei voi synkiks väittää sen ajan lastenvaatteita. Kukkakuosia löyty jokatoisesta mekosta :)

Näitä vaatteita on paljon, joten en lähteny kaikkia kuvaan. Pimun kaapiin pääsi alareunassa keskellä oleva valkonen kesämekko. Oon saanut sen 1 vuotiaana tuliaisena mun mummulta ja papalta Kreikasta. Kaappiin pääsi myös mustapalloinen mekko, joka on tosin vielä iso. Oikeessa reunassa olevat mekot on pienempää kokoo ja ollut kokoajan Pimun vaatekaapissa, vaikkakaan ei kertaakaan vielä päällä.

Tää on ollu mulla 1-vuotis kuvauksissa, niinkun oli Pimullakin :)

Lapsille oon myös keränny pahvilaatikoihin säästöön vaatteita. Harmittaa että mitään ihan pikkusta bodyä Pimulta (kotiinlähtö vaatteiden lisäks) en oo säästäny, höh!

Molemmille on tälläset laatikot. Joskus vois ehkä ostaa kivemmat, samoin kun muistolaatikot missä on tavaroita säilöttynä on tällä hetkellä kenkälaatikot ;)

 J:lle on luonnollisesti kertyny enempi kun Pimulle.
Yläkuvassa on vasemmalla yöpuku, mikä on mun vanhempien eka vaate minkä ne on J:lle ostanu. Se on tuliainen olikohan myös Kreikasta. Sen vieressä ensimmäinen body minkä oon ostanu. Ristiäisvaatteita, 1 v kuvaus ja synttärivaatteita, ensimmäinen ulkomaanreissu (Viro) ja sieltä ostettu adidaksen huppari (oik.puoleisessa kuvassa) yms yms.

Siinä on Pimulle säästettyjä.

Kummallakin on huoneesaan taulut, missä on kehystettynä sairaalasta kotiinlähtö vaatteet :)

6 kommenttia:

  1. Meillä sai pikku S myös tuon Tayssin tähtivauva pipon. ♥
    Ihania vaatteita. Meidänkin lapsilla on ollut jotakin minun vanhoja päällä ja toivon että kun lapset saavat itse omia lapsia pitäisivät edes jotakin minun säästämiä vaatteita. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se olis ihanaa kun lapset haluis joskus mahdollisesti omille lapsilleen laittaa jotain noita säästettyjä vaatteita :) jos ei muuta niin näkeepähän ainakin millasia vaatteet on ollu kun ne on ollu pieniä.

      Poista
  2. Ihania! Mie olen säästänyt Ellulle muutaman vaatekappaleet, mutta on ollut vähän vaikeaa oikeasti säästää vain muutama kun tekisi mieli säästää melkein kaikki. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Musta tuntu että J:lle oli helpompi valikoida vaatekappaleita säästöön, oli niin paljon ensimmäisiä vaatteita. Siis ensimmäinen vaate ite ostamana, ensimmäinen isovanhempien ostama jne. Pimulle en sitten taas edes muista minkä ostin ekana :/

      Poista
  3. Minä taas en ole kelpuuttanut omista vaatteista lapsille oikein mitään. Ehkä siksi, että inhosin mekkoja jo hyvin pienenä ja niistä on ikävät muistot. Samoin kukista ja röyhelöistä. Retroista en ole oppinut pitämään nyt aikuisiällä. :) Ehkä Yks kaks vaatekappaletta säilytän omille lapsille, mutta en todellakaan enempää. Laitetaan kiertoon ja käyttöön. (Ekolgistakin, kun eivät mätäne jossain varastossa.)

    Btw, mulla on tosi paljon noita kukkaröyhelömekkoja ollut lapsena jota sulla o tossa ylimmässä kuvassa vasemmalla alanurkassa. Äiti kun tykkäs ommella niitä ja olin ainoa tyttö - joten sit oli ikään kuin pakko pitää. Tosin aika vähälle käytölle jäivät kun sain joka kerta niistä raivarit. :)

    Tosin yks ihan must-vaate joka säilytän on esikoisen 30 senttinen mekko, se on muiden keskosmuistojen laatikossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle on äiti myös paljon ommellu vaatteita, ite en sitä taitoo osaa yhtään :/ ei oo kyllä ompelukonettakaan, mutta äidin luota löytyis jos osaisin tehdä.

      Oi voi, 30 senttinen. <3

      Poista